Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 7 listopada 2015

Til Tops Klatrebane, Frederiksdal - park linowy

Wiosną i latem nie lubię siedzieć w domu, stawiam na aktywy wypoczynek, podczas któryś z kolei poszukiwań czegoś do aktywnego spędzenia czasu, natknęłam się na park linowy w pobliżu Kopenhagi. Przejrzałam stronę, poczytałam o nich trochę, sprawdziłam gdzie są zlokalizowani i pomyślałam, że fajnie byłoby się tam wybrać. Kilka dni później natrafiłam na ofertę zniżkową na gruponie, właśnie na bilety do parku linowego Til Tops, więc żal było nie skorzystać.

Til Tops oferuje dwa parki linowe, jeden we Frederiksdal - 16 km od Kopenhagi, a drugi w Havreholm o 24 kilometry oddalonego od centrum miasta. My wybraliśmy się do Frederiksdal gdzie oferowane są trzy trasy o róznym stopniu trudności i wysokości na której się znajdują. Trasa zielona - łatwa, na wysokości 5 - 8 metrów do pokonania w czasie 25-40 minut. Trasa niebieska - średniej trudności, na wysokości 5 -12 metrów do pokonania w 40-50 minut i trasa czerwona - najtrudniejsza i położona najwyżej bo na 16 metrach, którą można pokonać w 40 minut.

Po przyjściu na miejsce otrzymaliśmy cały sprzęt potrzebny do przejścia przez przeszkody - uprząż, kask i rękawiczki. Ważne jest, żeby pamiętać o wygodnym stroju, który nie będzie ograniczał naszych ruchów, dobrze sprawdzają się dresy bądź leginsy, cienka bluza i buty sportowe. Buty jak dla mnie to najważniejsza rzecz - do pokonania przeszkód musza być wygodne, dobrze trzymające się powierzchni. Przeszkody są ruchome, czasami jest to tylko lina po której się idzie, więc warto pamiętać o dobrej podeszwie - trampki raczej się tu nie sprawdzą.

Po założeniu całego sprzętu i sprawdzeniu go przez instruktora, musieliśmy przejść małe szkolenie aby dowiedzieć się w jaki sposób używać uprzęży i karabinków oraz najwazniejsze, czego unikać żeby nie zrobić sobie krzywdy. Instruktor pokazuje nam w jaki sposób mamy być przypięci do liny asekuracyjnej, w jaki sposób mijać się z kimś na trasie, jeśli zajdzie taka potrzeba, jak zapinać uprząż podczas wchodzenia do góry oraz jak zjeżdżać. Po małym wprowadzeniu, ostatnie sprawdzenie sprzętu i jesteśmy gotowi. Sami decydujemy czy chcemy przejść wszystkie trzy trasy, dwie czy może tylko jedną. Jeżeli ktoś nie miał wcześniej doczynienia z tego typu aktywnością, myślę, że rozpoczęcie od trasy najłatwiejszej będzie dobrym posunięciem. Będzie czas żeby obeznać się ze sprzętem, sprawdzić jak sie go używa i sprawdzić czy w ogolę się do tego nadajemy. Wysokość i ruszające się przeszkody robią swoje! Po jej przejściu sami zdecydujemy czy mamy siłę, żeby pokonać jeszcze jedną trasę czy nie, a uwierzcie mi - pokonywanie przeszkód jest bardzo wyczerpujące!

Przy pierwszej naszej wizycie w Til Tops wybraliśmy tylko niebieską trasę, Mój nalegał na sprawdzenie czerwonej, ale przyznam szczerze - wysokość robi swoje. Wiem, że nie ma się czego bać, przecież cały czas jesteśmy przypięci, ale jakoś mnie nie kręci żeby wejść wyżej. Przy drugiej wizycie - w kobiecym gronie - wybrałyśmy zieloną i niebieską trasę, tak aby przedłużyć sobie całą zabawę.






Pokonanie zielonej trasy nie jest trudne, pokonanie jej przez osobę która nigdy nie próbowała tego sportu zajmuje 30-40 minut. Przeszkody nie są aż tak ruchome i trudne więc nie męczymy się za bardzo przy jej pokonywaniu. Pięć - osiem metrów to już dość duża wysokość ale cały czas jesteśmy asekurowani, przypięci, więc nie ma prawa nam się coś stać. Zielona trasa jest bardzo przyjemna, jeśli pokonywanie ruchomych przeszkód na wysokości można tak nazwać, ale uwierzcie mi - przejście przez nią to bułka z masłem.






Schody zaczynają się na niebieskiej trasie, przeszkody są juz bardziej ruchome, w większych odstępach od siebie więc musimy się nieźle napocić żeby ich dosięgnąć, częściej musimy chodzić po linie bądź przeszkodzie znajdującej się po jednej stronie, co powoduje tracenie równowagi i większy wysiłek przy jej pokonywaniu. Przejście trasy przez osobę, która jest świeżakiem w tych sprawach zajmuje godzinę może troszeczkę dłużej. Przeszkody są trudniejsze i bardziej czasochłonne, jest więcej wspinania niż na trasie zielonej i przedewszystkim są zjazdy, w tym najdłuższy, który oferuje niebieska trasa - 114 metrowy. Przyznam szczerze, że za pierwszym razem bałam się go bardzo, siedziałam chyba 10 minut zanim zdecydowałam się na zjazd, ale już po przejechaniu go, stwierdziłam, że nie było się czego bać. Za drugim razem podeszłam do niego całkiem inaczej i zdecydowanie szybciej opuściłam stanowisko 'startowe'.







Przy drugiej wizycie podobało mi się bardziej, bo wiedziałam czego mogę się spodziewać, nie myślałam o wysokości i strachu ale o zabawie, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi, o zabawę. Podeszłam do przeszkód na luzie i bez strachu, cały czas mając w głowie myśl - nic Ci się nie stanie, to tylko zabawa, nawet dzieciaki pokonują te trasy. Jak wyluzowałam, bawiłam się lepiej i pokonywanie przeszkód stało się fajniejsze. Nie spinałam się jak za pierwszym razem, nie bałam się upadku, bo przecież jeśli się ześlizgnę to jestem przypięta i zaraz wrócę z powrotem na przeszkodę. Jak odrzucimy strach, zabawa jest fajniejsza.




Ceny biletów są przystępne, większość aktywności w Kopenhadze waha się w tych kwotach, bilet dla dziecka poniżej 16 roku życia - 210 kr, osoby powyżej 16 roku życia 275 kr. Rodzina 2 +2 (dwoje dorosłych i dwójka dzieci) - 850 kr, duża rodzina 2 +3 koszt 995 kr. Jedna osoba dorosła i czwórka dzieci (poniżej 16 roku życia) - 950 kr.





Zabawa w parku linowym była przednia, strachu też trochę było, adrenalina robi swoje! Ale warto się trochę pomęczyć, na końcu radość gwarantowana!

Bardzo serdecznie polecam Wam spróbowanie swoich sił w takim parku!

A może byliście już w parku linowym?
Jak wrażenia?
Na pewno niezapomniane!

Miłego,
Pat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...