Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 30 kwietnia 2014

Meble z palet - do domu, do ogrodu - wykorzystałbyś?

Temat w dzisiejszym DDTvn zachęcił mnie do napisania tego posta. Już dawno słyszałam o meblach z palet euro, słyszeliście o nich?! Na pewno. Informacje o nich krążą w internecie i na blogach już od jakiegoś czasu. Szczerze mówiąc pomysł spodobał mi się bardzo, zrobić coś praktycznie z niczego. Ktoś kto wpadł na to miał świetny pomysł. Z palet można zrobić fajne cudeńka, są bardzo funkcjonalne, mają różne rozmiary więc można dowolnie docinać, łączyć i tworzyć coś ciekawego. Jak mówią - potrzeba matką wynalazków. Najbardziej podobają mi się długie sofy w formie litery L i małe stoliki na kółkach, ale ich zastosowań jest dużo więcej. Regały na książki, stoły, kojce dla psów czy kotów, toaletki, szafki na buty - świetnie wykorzystane do butów na obcasie czy szpilek - posiadaczki dużej ich ilości na pewno były by zadowolone, stojaki/wieszaki na wino i kieliszki, zwykłe wieszaki, biurka a nawet szafy. Przygotowanie palet też nie jest trudne, palety trzeba najpierw wyszlifować albo zetrzeć papierem ściernym, żeby pobyć się wszelkich zadziorów i drzazg. Następnie można je pomalować lakierem do drewna bądź kolorową farbą, zależnie od gustu i wykorzystania. Chętnie sama wykorzystałabym palety do zrobienia z nich jakiegoś mebla, stelaże do wielkich łóżek są dość drogie i ciężko znaleźć coś fajnego, albo ja mam wysokie wymagania, więc wydaje mi się że podłoże z palet było by alternatywą i można by je fajnie wykorzystać. Oczywiście wątpię żeby takie podłoże czy nawet stolik pasowałby do starodawnych mebli, bardziej łączą się one ze stylem nowoczesnym i skandynawskim.


 żródło klik

 żródło klik

Stoliki na kółkach są dobrym pomysłem, w każdej chwili można go przesunąć i złożony z kilku palet daje nam dodatkowe półki - czy to na aktualne gazety, piloty do tv czy książki. Nie przepadam za tym żeby wszystko leżało na widoku i zagracało przestrzeń.

 źródło google.pl

Ciężko znaleźć długie komplety wypoczynkowe w przystępnej cenie, więc myślę, że to wykorzystanie palet na podłoże do sofy nie jest złe, oczywiście dla ludzi, którzy nie boją się eksperymentować i lubią niecodzienne meble.

 źródło stylowi.pl

 źródło google.pl

 źródło google.pl

źródło kobieceinspiracje.pl

źródło klik

Przyznajcie sami, czy to połączenie biurka z pułkami nie jest fajne? Można je wykorzystać do trzymania na nich potrzebnych rzeczy a także na ich dolnych częściach można dodać poduszki i usiąść, czy nie wspominałam wcześniej, że palety są funkcjonalne?!:)

Najbardziej jednak podoba mi się ich wykorzystanie jako mebli ogrodowych czy na balkon, taras. Zaimpregnowane wcześniej mają ochronę przed złą pogodą i nie powinny się szybko zniszczyć, na noc można je także przykryć folią ochronną i na pewno przedłużymy ich wykorzystanie.

 źródło klik

 źródło google.pl

 źródło tablica.pl

 
 źródło klik



 źródło google.pl

źródło zszywka.pl

Różne rozmiary palet dają nam pole do popisu przy tworzeniu mebli. Można coś ciekawego zrobić dla małego ogrodu/balkonu a także i dla dużego, nic tylko uporządkować ogrody, balkony i brać się do roboty. Koszt takich mebli wyjdzie na pewno dużo taniej niż kupienie całego kompletu mebli ogrodowych, a jeżeli ktoś chce stworzyć coś fajnego u siebie to ta opcja na pewno będzie dla niego. Cena palet euro waha się pomiędzy 9 a 35 złotymi, więc sami zobaczcie. Gdybym tylko miała balkon, albo ogródek..

A Wy co myślicie o takich meblach? Wykorzystalibyście coś takiego u siebie w domu czy na ogrodzie?
Jeśli meble z palet przypadły Wam do gustu to poniżej są linki z większą ilością pomysłów.

#1 klik 
#2 klik 
#3 klik

Miłego weekendu majowego,
Pat.

PS. Spodobał Ci się ten post? Zapraszam na jego drugą część - Materace i poduchy - gdzie je znaleźć?

13 komentarzy:

  1. Moim zdaniem dają bardzo fajny klimat, ale chyba trzeba mieć super wyczucie by nimi umiejętnie żonglować. Same w sobie są surowe i mogą odjąć zbytniej słodyczy pomieszczeniu, co da fajny efekt. Ale mogą wyglądać też karykaturalnie, gdy ktoś jest fanem ultraromantyzmu. Słowem , fajne ale najfajniejsze dla osób z umiejętnościami w zakresie stylizacji wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, lepiej niech je wykorzysta ktoś kto wie jak to zrobić w umiejętny sposób, ale wydaje mi się, że w ogrodzie albo na balkonie wyglądają świetnie..marzy mi się:)

      Usuń
  2. Niektórzy lubią takie klimaty :) Część inspiracji bardzo mi się podoba, ale te paletki muszą się wpasować w całość wnętrza, żeby fajnie to wyglądało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, dokładnie. Wątpię, żeby pasowały do każdego wnętrza i do każdego rodzaju mebli:) ale myślę, że da się je jakoś fajnie połączyć:)

      Usuń
  3. Wow! Świetne inspiracje. Właśnie jestem w trakcie urządzania balkonu, myślę że niektóre pomysły z paletami są godne rozważenia. Dzięki ogromne, bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początek wiosny to idealny czas na porządki i znalezienie jakiś nowych inspiracji dla wnętrz:) może uda Ci się coś wykorzystać na balkonie:)

      Usuń
  4. No tak... ja moje łóżko z palet prawie zrobiłam, zamówione palety przyszły w zupełnie innym rozmiarze i do dziś śpię na materacu:) cóż...:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie dało się zrobić nic z tego innego rozmiaru? To może czas zamówić nowe i przenieść się z podłogi - ciut wyżej, co?:)

      Usuń
  5. Świetne inspiracje, też myślę o takim posłaniu/kanapie z palet na swój balkon, bo odkąd mam mieszkanko na Małych Błoniach i wiosna przyszła i się cieplej zrobiło, to by się chciało posiedzieć na balkonie i nacieszyć pięknym widokiem z niego na zielony Szczecin. Znaleźć palety to chyba nie problem,, ale mam problem z takimi dość grubymi i dużymi poduchami czy materacami, żeby można było wygodnie siedzieć czy nawet leżeć. Bo jak nawet coś znajdę o odpowiedniej grubości, to są tylko małe wymiary. A może wiesz, gdzie znaleźć coś takiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że odpowiedziałam na Twoje pytanie w 100%, zajrzyj do nowego posta - o materacach i poduchach:)
      Klik: http://frakobenhavnwithlove.blogspot.dk/2014/05/meble-z-palet-materace-i-poduchy-gdzie.html

      Pozdrawiam,
      Pat.

      Usuń
  6. Bardzo ładne, ale trzeba być stolarzem, żeby coś takiego zrobić ;) Ja wszystko do ogrodu kupuję w http://www.castorama.pl/produkty/ogrod.html i na razie przy tym pozostanę...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...